Typ: Wodnosamolot szkolno-rozpoznawczy
Samolot Lublin R-VIII był dwumiejscowym samolotem o konstrukcji mieszanej w układzie dwupłata. Kadłub drewniany o konstrukcji kratownicowej. Kadłub przy silnik kryty blachą duralową a dalej kryty sklejką. Z przodu kadłuba znajdował się silnik rzędowy, za nim zbiornik paliwa z urządzeniem do szybkiego jego opróżniania w razie wybuchu pożaru. Za zbiornikiem paliwa znajdowała się odkryta kabina pilota osłonięta z przodu wiatrochronem. Bezpośrednio za nią znajdowała się również odkryta kabina obserwatora wyposażona w obrotnicę dla dwóch sprzężonych karabinów maszynowych. Na końcu kadłuba umieszczono drewniane usterzenie klasyczne kryte płótnem.
Silnik rzędowy
| Hispano-Suiza o mocy 650 KM (478 kW)
| Rozpiętość (m)
| 17,00
| Długość (m)
| 11,12
| Wysokość (m)
| 4,50
| Powierzchnia nośna (m²)
| 76,40
| Masa własna (kg)
| 2457
| Masa całkowita (w locie) (kg)
| 3500
| Prędkość maksymalna (km/h)
| 225
| Prędkość przelotowa (km/h)
| 200
| Prędkość wznoszenia (m/s)
| 5,25
| Pułap (m)
| 5770
| Zasięg (km)
| 600 z dodatkowym zbiornikiem 1720
|
|