Strona główna | Mapa serwisu | English version
 
 
Polskie Samoloty Wojskowe
W latach 1939-1945
   
Lublin R-VIII
LUBLIN > Lublin R-VIII
Typ: Wodnosamolot szkolno-rozpoznawczy



Samolot Lublin R-VIII był dwumiejscowym samolotem o konstrukcji mieszanej w układzie dwupłata.

Kadłub drewniany o konstrukcji kratownicowej. Kadłub przy silnik kryty blachą duralową a dalej kryty sklejką. Z przodu kadłuba znajdował się silnik rzędowy, za nim zbiornik paliwa z urządzeniem do szybkiego jego opróżniania w razie wybuchu pożaru. Za zbiornikiem paliwa znajdowała się odkryta kabina pilota osłonięta z przodu wiatrochronem. Bezpośrednio za nią znajdowała się również odkryta kabina obserwatora wyposażona w obrotnicę dla dwóch sprzężonych karabinów maszynowych. Na końcu kadłuba umieszczono drewniane usterzenie klasyczne kryte płótnem.
Silnik rzędowy

Hispano-Suiza
o mocy 650 KM (478 kW)
Rozpiętość (m)
17,00
Długość (m)
11,12
Wysokość (m)
4,50
Powierzchnia nośna (m²)
76,40
Masa własna (kg)
2457
Masa całkowita (w locie) (kg)
3500
Prędkość maksymalna (km/h)
225
Prędkość przelotowa (km/h)
200
Prędkość wznoszenia (m/s)
5,25
Pułap (m)
5770
Zasięg (km)
600
z dodatkowym zbiornikiem
1720


Copyright by Skafi & Kasia