Strona główna | Mapa serwisu | English version
 
 
Polskie Samoloty Wojskowe
W latach 1939-1945
   
Lublin R-XX
LUBLIN > Lublin R-XX


Typ: wodnosamolot szkolno-rozpoznawczy



Dane taktyczno-techniczne
Konstrukcja: Dwusilnikowy dolnopłat wolnonośny. Wodnosamolot pływakowy o konstrukcji mieszanej. Liczba osób załogi: 5. Płat "fokkerowski", dwudźwigarowy, niedzielony, drewniany, wielopodłużnicowy pokryty sklejką. Usterzenie pionowe podwójne. Konstrukcja usterzenia drewniana. Kadłub kratownicowy spawany z rur stalowych. Kabina pilotów otwarta. Pływaki duralowe Short połączone z płatem zastrzałami.

Napęd: Silniki 9-cylindrowe, gwiazdowe, chłodzone powietrzem Bristol Pegasus IIL2 o mocy 434/467 kW (590/635 KM). Śmigła czterołopatowe, drewniane o skoku stałym. Wersja seryjna R-XXA miała silnik Bristol Pegasus III o mocy 550 kW (750 KM).

Uzbrojenie: W R-XX 2 stanowiska 4 ruchomych karabinów maszynowych odsłonięte. W R-XXA stanowiska 6 ruchomych karabinów maszynowych zakryte kopulastymi wieżyczkami. Ładunek bomb o masie 600 kg lub torpeda lotnicza.

Dane techniczne:

Długość15,90 m
Rozpiętość25,40 m
Wysokość6,10m
Powierzchnia nośna75,0 m2
Masa własna4000 kg
Masa całkowita6000 kg
Prędkość maksymalna250 km/h
Prędkość wznoszenia1,8 m/s
Pułap normalny3500 m
Zasięg500 km

Copyright by Skafi & Kasia