Typ: Szkolno-treningowy
W 1935 roku inż A. Zdaniewski opracował zmodyfikowaną odmianę samolotu PWS-16 bis, oznaczoną PWS-26 Preznaczona była do treningu w strzelaniu, akrobacji oraz do bombardowania z lotu nurkowego i poziomego. Wzmocniono konstrukcję samolotu i przystosowano go do lotów odwróconych oraz wbudowano karabin maszynowy i fotokarabin, wyrzutniki bomb pod skrzydłami i okienka celownicze w spodzie kadłuba. Ponadto wprowadzono drobne ulepszenia konstrukcyjne. Samolot otrzymał dobrą opinię z prób w IBTL w 1936 roku. W tym samym roku powstała pierwsza seria 20 PWS-26 z przeróbki znajdujących się w produkcji PWS-16 bis. W latach 1937-1939 zbudowano 300 następnych samolotów. PWS-26 były używane w wojskowych szkołach lotniczych oraz w eskadrach szkolno-treningowych półków lotniczych
Konstrukcja: mieszana, pokrycie płócienne
Napęd: 9-cylindrowy silnik Wright Whirlwind J5B o mocy 220 KM
Uzbrojenie: 1 karabin 7,9 mm, 2 bomby 12 kg
Dane techniczne:
Długość | 7,0 m | Rozpiętość | 9,0 m | Wysokość | 2,9 m | Powierzchnia nośna | 25,0 m2 | Masa własna | 885 kg | Masa całkowita | 1170 kg | Prędkość maksymalna | 201 km/h | Prędkość minimalna | 78 km/h | Prędkość wznoszenia | 4,1 m/s | Pułap normalny | 4200 m | Zasięg | 460 km |
|