Typ: Szkolno-Obserwacyjny
Inż. Stanisław Wigura opracował pod koniec 1931 r. projekt wstępny samolotu szkolnego RWD-8 przeznaczony na konkurs ogłoszony przez Ligę Obrony Powietrznej i Przeciwgazowej. Samolot zaprojektowano w układzie górnopłata z płatem lekko skośnym, aby ułatwić wsiadanie do przedniej kabiny. Projekt został zaakceptowany przez LOPP i lotnictwo wojskowe, w związku z czym inż. Stanisław Rogalski, Stanisław Wigura i Jerzy Drzewiecki wykonali w Doświadczalnych Zakładach Lotniczych (DWL) w pierwszej połowie 1932 r. projekt szczegółowy RWD-8. Prototyp tego samolotu oblatano na początku 1933 r. na Okęciu. Próby trwały do lutego 1934. Lotnictwo przyjęło tą maszynę jako standardowy typ do szkolenia podstawowego. Ponieważ DWL miały ograniczone możliwości produkcyjne, zapadła decyzja uruchomienia produkcji seryjnej w Podlaskiej Wytwórni Samolotów (PWS). W PWS zaprojektowano dla RWD-8 stalową dolną przednią krawędź osłony silnika, chroniącą go od uszkodzenia w razie kapotażu
Konstrukcja: dwumiejscowy górnopłat zastrzałowy o konstrukcji mieszanej, podwozie stałe, trójgoleniowe
Napęd: silnik rzędowy PZ Walter Junior o mocy 110 KM
Uzbrojenie: brak
Dane techniczne:
Długość | 8,0 m | Rozpiętość | 11,0 m | Wysokość | 2,3 m | Masa własna | 500 kg | Masa całkowita | 450 kg | Prędkość maksymalna | 170 km/h | Prędkość wznoszenia | 4 m/s | Pułap normalny | 4200 m | Zasięg | 435 km |
|