Typ:Myśliwski
W związku ze wzrostem zagrożenia wojennego wiosną 1939 roku Doświadczalne Warsztaty Lotnicze otrzymały od lotnictwa wojskowego zamówienie na opracowanie prototypu samolotu myśliwskiego z silnikiem Gnome-Rhone 14M Mars o mocy 515 kW. Projekt samolotu, oznaczony jako RWD-25, został opracowany pod kierunkiem inż. Jerzego Drzewieckiego. Konkurentem RWD-25 miał być równocześnie opracowywany PWS-42 oraz znajdujący się w budowie PZL-45 Sokół. Wszystkie te samoloty miał napędzać taki sam silnik. RWD-25 miał być samolotem myśliwskim przechwytującym, o dużej prędkości wznoszenia, atakującym bombowce z lotu nurkowego. Wymagana była duża zwrotność i szybkie wznoszenie, zaś do prędkości maksymalnej nie przywiązywano większej wagi. Projekt konstrukcyjny RWD-25 zaczęto opracowywać latem 1939 roku. Prace nad nim przerwał wybuch wojny we wrześniu 1939 roku. Oblot prototypu był przewidziany pod koniec pierwszego półrocza 1940 roku.
Dane taktyczno-techniczne
Konstrukcja: mieszana, kryta sklejką i płótnem
Napęd: 14-cylindrowy, gwiazdowy silnik Gnome-Rhone 14M Mars o mocy 515 kW (700 KM)
Uzbrojenie: 4 karabiny maszynowe 7,9 mm
Dane techniczne:
Długość | 7,0 m | Rozpiętość | 10,5 m | Wysokość | 2,3 m | Powierzchnia nośna | 14,0 m2 | Masa własna | 1350 kg | Masa całkowita | 1800 kg | Prędkość maksymalna | 460 km/h | Prędkość minimalna | | Wznoszenie | 10 m/s | Pułap normalny | 8000 m | Zasięg | 750 km |
|