Strona główna | Mapa serwisu | English version
 
 
Polskie Samoloty Wojskowe
W latach 1939-1945
   
PZL
PZL > PZL-P7
Typ:myśliwski


Pierwszy prototyp PZL P-7/I zbudowano w październiku 1930 roku, a drugi w marcu 1931. Oba prototypy różniły się od siebie przede wszystkim osłonami cylindrów solnika. W PZL P-7/I zastosowano indywidualne osłony dla każdego cylindra, a w P-7/II pierścień Townenda. Po odbyciu prób państwowych, zakończonych jesienią 1931 roku, PZL P-7/II skierowano do produkcji seryjnej pod oznaczeniem PZL P-7a. W samolocie wprowadzono w części ogonowej nieco zwężony kadłub oraz zabudowano za kabina małą owiewkę głowy pilota. Zmieniono też obrys usterzenia kierunku i zwiększono jego powierzchnię. Cena samolotu wtnosiła 71590 zł. W wytwórni PZL złożono zamówienie na 150 egzemplarzy tego samolotu. W latach 1932-33 zbudowano w trzech seriach  149 samolotów P-7a.
Charakteryzował się on nowoczesnym rozwiązaniem konstrukcyjnym. Tylna część kadłuba miała konstrukcję półskorupową, krytą blachą falistą, co należało wówczas do pionierskich osiągnięć w świecie. Do innych elementów wyróżniających zaliczał się tzw. polski płat, którego wznios skrzydeł przebiegał w kształcie spłaszczonego M. Układ górnopłata przy smukłym przodzie kadłuba, zapewniał dobrą widoczność do przodu
, góry i dołu.
Dane taktyczno techniczne

Konstrukcja: jednomiejscowy górnopłat o konstrukcji całkowiecie metalowej, krytej blachą falistą, podwozie klasyczne, stałe, dwugoleniowe, nożycowe

Napęd: silnik gwiazdowy, sprężarkowy Skoda Jupiter F-VII o mocy 387 kW

Uzbrojenie: 2 karabiny maszynowe Vickers wz. E kalibru 7,7 mm po bokach kadłuba
Długość

6,98 m
Rozpiętość
10,57 m
Wysokość
2,69 m
Masa własna
1063 kg
Masa całkowita
1476 kg
Prędkość maksymalna
327 km/h
Prędkość wznoszenia
10,4 m/s
Pułap normalny
8500 m
Zasięg
600 km

Copyright by Skafi & Kasia