Typ:myśliwski
Pierwszy prototyp PZL P-7/I zbudowano w październiku 1930 roku, a drugi w marcu 1931. Oba prototypy różniły się od siebie przede wszystkim osłonami cylindrów solnika. W PZL P-7/I zastosowano indywidualne osłony dla każdego cylindra, a w P-7/II pierścień Townenda. Po odbyciu prób państwowych, zakończonych jesienią 1931 roku, PZL P-7/II skierowano do produkcji seryjnej pod oznaczeniem PZL P-7a. W samolocie wprowadzono w części ogonowej nieco zwężony kadłub oraz zabudowano za kabina małą owiewkę głowy pilota. Zmieniono też obrys usterzenia kierunku i zwiększono jego powierzchnię. Cena samolotu wtnosiła 71590 zł. W wytwórni PZL złożono zamówienie na 150 egzemplarzy tego samolotu. W latach 1932-33 zbudowano w trzech seriach 149 samolotów P-7a. Charakteryzował się on nowoczesnym rozwiązaniem konstrukcyjnym. Tylna część kadłuba miała konstrukcję półskorupową, krytą blachą falistą, co należało wówczas do pionierskich osiągnięć w świecie. Do innych elementów wyróżniających zaliczał się tzw. polski płat, którego wznios skrzydeł przebiegał w kształcie spłaszczonego M. Układ górnopłata przy smukłym przodzie kadłuba, zapewniał dobrą widoczność do przodu, góry i dołu.
Dane taktyczno techniczne
Konstrukcja: jednomiejscowy górnopłat o konstrukcji całkowiecie metalowej, krytej blachą falistą, podwozie klasyczne, stałe, dwugoleniowe, nożycowe
Napęd: silnik gwiazdowy, sprężarkowy Skoda Jupiter F-VII o mocy 387 kW Uzbrojenie: 2 karabiny maszynowe Vickers wz. E kalibru 7,7 mm po bokach kadłuba
Długość
| 6,98 m
| Rozpiętość
| 10,57 m
| Wysokość
| 2,69 m
| Masa własna
| 1063 kg
| Masa całkowita
| 1476 kg
| Prędkość maksymalna
| 327 km/h
| Prędkość wznoszenia
| 10,4 m/s
| Pułap normalny
| 8500 m
| Zasięg
| 600 km
|
|